Regulament privind utilizarea sistemului electronic de votare la Adunarea generală a avocaților

Regulament privind utilizarea sistemului electronic de votare

  1. Accesul la platforma de alegeri se va face doar prin contul avocatului care este protejat prin user/parola. Accesul la contul avocatului se va realiza ori prin Email ori prin Nume utilizator (util daca avocatul nu are o adresa de email) si o parola. Atat email-ul, cat si numele utilizator, vor fi unice, iar parolele vor fi cunoscute doar de catre avocati, pentru ca acestia le schimba la prima autentificare in contul avocatului.
  2. Avocatii, odata autentificati in contul lor, nu pot vota decat o singura data (un singur buletin de vot).
  3. Avocatii, odata autentificati in contul lor, nu vor putea sa vada decat istoricul lor, nu si al celorlalti avocati.
  4. Nici administratorii platformei, nici avocatii din Comisia de validare, nu vor putea sa vada ce a votat un avocat XY (se va putea vedea doar ca XY a votat sau nu).
  5. La finalul sesiunii de alegeri doar avocatii din Comisia de validare (nu si ceilalti avocati) pot sa genereze toate buletinele de vot, intr-un singur fisier in format PDF, intr-o ordine aleatoare, iar niciun buletin din fisierul PDF nu va putea fi identificat/asociat unui avocat.

 

Ghidul de utilizare al aplicatiei de alegeri

Pentru a vota în cadrul Adunării Generale Ordinare a Baroului Iaşi şi a Adunării Generale Ordinare a Filialei Iaşi a CAA care vor fi organizate în sistem electronic este necesară parcurgerea următoarelor etape:

  1. Autentificarea în contul avocatului pe site-ul alegeri.BaroulIasi.ro/contul-meu/ cu datele avocatului (nume utilizator şi parolă).
  2. Dupa ce autentificarea este efectuată cu succes, avocatul va intra în contul lui unde va avea două opţiuni, "Start vot" şi "Acces istoric".
  3. Pentru a începe procesul de votare, trebuie selectată opţiunea "Start vot" care va accesa pagina cu "Sesiuni alegeri active".
  4. În pagina "Sesiuni alegeri active" vor apărea sesiunile de alegeri deschise (sunt afişate şi datele de deschidere şi de închidere) pentru care avocatul va putea vota, dacă nu a facut-o deja.
  5. Avocatul va putea deschide o sesiune de vot deschisă dând click pe numele ei sau apasând pe butonul "Votează acum". În pagina Sesiunii de alegeri apar întrebările din buletinul de vot electronic. În funcţie de tipul întrebării se pot bifa una sau mai multe opţiuni. Avocatul va vota prin selectarea opţiunii sau opţiunilor preferate aferente fiecărei întrebări. Dacă se va apăsa butonul "Votez", vor fi validate opţiunile. Unele întrebări pot conţine mesaje de informare legate de numărul maxim de opţiuni bifate în vederea validării votului.
  6. Dacă opţiunile întrebărilor din buletinul de vot sunt validate, avocatul va putea verifica opţiunile alese şi va fi întrebat, ca şi confirmare, dacă este de acord să trimită buletinul de vot sau nu. Daca va fi selectată opţiunea "Nu", aplicaţia va reveni la buletinul de vot sau va putea să-şi modifice opţiunile direct în această pagină. Dupa accesarea opţiunii "Da" votul va fi trimis şi nu va mai putea fi modificat. Operaţiunea este ireversibilă.
  7. Odată ce votul avocatului la sesiunea de alegeri a fost trimis, avocatul este informat despre acest lucru printr-un mesaj afişat pe ecran. Daca avocatul are şi o adresă de e-mail comunicată Baroului Iaşi, va primi şi prin email confirmarea faptului că şi-a exercitat votul electronic.